En Vreta vecka

Så här har veckan sett ut på Vreta :)
* Måndag började med instruktörslära, vi elever håller lektion för varann. Jag red Pärlan så Rye kunde vara lite ledig men det gick jättedåligt :S Pärlan var spänd o sprang o sprang..
Sedan skrittade jag ut en sväng med Rye på lunchen, förbi unghästarnas hage. På eftermiddagen hade vi instruktörslära i klassrummet och såg på en film om terränghoppning.
På eftermiddagen red jag, Jonna och Linn ridskolehäst och vi fick rida en varsin utmaning minst sagt. Jag satt på Ja´s som kunde "gå på tygeln lite grann" som stalltjejerna i vita stallet sade. Hahaha.. På kvällen var jag hemma hos Linn o Jonna o pluggade.
* Tisdag red vi terränghoppning på morgonen o Rye var såååå duktig. Han bjöd mot hindren och hoppade jättefint. Efter lunch hade vi hästlära i stallet, då kom en veterinär och höll föredrag om hältutredning. Vi tittade på lite olika hästar, böjprov och undersökning.
På kvällen pluggade jag Linn Jonna o Malin inför Hästlära provet.
* Onsdag var det dressyrträning för Malin, vi red i nästan två timmar! Dessutom red jag i dressyrsadel utan stigläder.. jag red lätt och satt ner, på RYE. Jobbigt men vad fiiiint han gick sedan!
På eftermiddagen var det prov i anatomi och fysiologi som gick bra ^^ efter det hade vi Hästföretagande där läraren försökte lära oss skillnaderna mellan utgift och utbetalning och så vidare.. Det gick mindre bra för vi var trötta :P
Sedan red jag och Linn ridskolehäst. Jag satt på Tarif som efter en lång stund kändes jättefin. På kvällen var jag hemma ganska tidigt och slappade.
* Torsdag, i morse var det unghästlära och jag fick hoppa en treåring som heter Name. Jättesöt men stor på alla håll o kanter, hahha. Hon var jätteduktig. Sedan var jag ledare åt en två åring som heter Madame, den red Linn på.
Efter lunch hade vi hästföretagande som gick bra, räknade ut olika uppgifter med inkomster och bruttovinst osv.
Nu ikväll ska jag o Rye hoppträna för Therese Thor, ser fram emot det!!
* Fredag blir det hoppning för Loa med Rye på morgonen, då kommer mamma och tittar. Sedan blir det ungdomsledarkurs efter skolan. När skolan är slut åker jag o Rye hem med mamma. Tävling på Lördag och hovslagare på söndag!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Fullt upp för dig, som vanligt! Men jag håller mig busybusy också faktiskt... :)

Ska bli så kul att ses på fredag =) Ska ringa maria typ nu o snacka med henne. Har inte haft tid innan, har bara just kommit hem och ätit middag hos krister. Yesyes. Lycka till på hoppträningen (om du inte haft den redan ;)) så ses vi på fredag!

KRAAAAM! =D

2009-09-24 @ 19:03:05
URL: http://www.maler.se/sofie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0