Felplacerad (!!!)

Haha.. kunde inte låta bli att skratta åt det som hände igår.

Plats: Dressman
Uppdrag: Köpa en vit skjorta till pappa i strl XL.
Budget: 500kr

Lollo (Klädd i stalljacka, kängor och svarta mjukisbyxor som är gråa av damm) går in på Dressman och tar sikte på en hög i mitten av affären med skjortor på kampanjpris. I affären är det bara ett annat par som provar ut en kostym. En ung kille (Klädd i trendig kostym, troligen köpt på Dressman) jobbar själv och hjälper paret med kostymen.
Lollo tittar på de vita skjortorna, hittar alla storlekar men inte XL.
Lollo frågar butiksbiträdet: "XL2 är inte samma sak som XL va?"
Killen: "Nej det är inte samma sak."
L: "Okeey, jag hittar ingen XL här."
K: "Du vet man kan lyfta på högen och titta på alla skjortorna så ser man vilken som är XL."
Killen lyfter upp högen för att hjälpa mig leta.
L: "Aaa jag har kollat igenom alla, fanns ingen XL."
K: "Okej, jag kan kolla på lagret *suckar* men du vet att det finns en vägg där borta som är fullproppad med vita skjortor..?"
L: "Ja jo just det! Jag går o kollar!"
Killen hjälper paret igen med deras shopping. Äntligen hittar jag det jag ska ha och går tillbaka till kassan. Redo att betala.
Killen står nu i kassan: "Du är medveten om att du har tagit en modell i "Slim Fit"?"
L: "*haha* neej det visste jag inte. Finns det såna också?"
Lollo tänker.
K: "Vilken kroppstyp har personen som ska ha den här skjortan?"
Lollo tänker igen.
L: "Hmmm inte slim fit i alla fall.."
Killen går med mig till andra änden av affären och plockar ut rätt skjorta. Sedan går vi och betalar. Killen knappar på kassamaskinen i racer fart.
K: "Tack så mycket."
L: "Tack Tack!"

Hur svårt kan det vara att köpa en vit skjorta i storlek XL?

Kommentarer
Postat av: Jonna

HAHAHA! "Inte slim fit i alla fall..." Rolig är du ^^

2009-10-31 @ 09:39:43
URL: http://studerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0