Dagens aha-upplevelser

Haha idag fick jag äntligen en sminklektion på Make Up Store! (1000 tack brudar för presenten!) Det lät ungefär så här:

Make-Up Store-tjejen: "Vad hade du tänkt dig för sminkning?"

Jag: "Ehhr.. fest sminkning. Jag sminkar mig aldrig till vardags."

M: "Inte?"

J: "Nää jag jobbar i stall hela dagarna. När jag väl sminkar mig till fest blir det läppglans och mascara. Mina kompisar gav mig d här i present, de tyckte jag behövde lära mig hur man sminkar sig! Haha."

M: "Aha. Men du rengör ansiktet morgon o kväll varje dag?"

J: " Haha nej."

M: "Okeej, det här är ansiktsvatten och den här krämen öppnar porerna så all smuts försvinner.."

J: "Aaa såna har jag hemma."

M: "Vilken foundation använder du?"

J: "Vad är foundation för något?"

M: "Det här."

J: "Okej, använder jag concealern först och sedan .. sedan..?"

M: "Sedan foundation."

Senare.

M: "Gillar du att ha färg på läpparna?"
J: "aaa."
M: "Vad bra! Då ska jag bara springa o hämta lite saker!!!"
Jag tänker: Är det nu jag ska börja bli nervös? Tänker hon måla mina läppar blå? Gröna? Knallröda??

Hahah nej men allt slutade lyckligt och jag var nöjd med resultatet. Se bilden på inlägget innan ^^

Sedan när Lollo kom hem var det dags på att leta rätt på tvättstugen. Lollo hittade den. Hon hittade även tvättmaskiner. Men hon har ingen aning om hur systemet med lista och tvätt tider fungerar. Trots att det stod skrivet på TRE OLIKA SPRÅK. Lollo gick hem igen.


Slutligen: varför måste man sälja hästar, kan man inte bara köpa alla älsklingar där ute?


Kommentarer
Postat av: sofie

njaa kanske inte lika farligt men rätt illa ändå ;)

Vad fin du blev! Kan du sminka dig nu då?? =)

2009-10-18 @ 14:28:39
URL: http://www.maler.se/sofie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0