Uppförsbacke

Just nu befinner jag mig i en motgång.
Och inte blir det bättre av att det är grå höst ute.
Jag försöker "ta kontroll" över mina känslor just nu och jobba vidare, kämpa helt enkelt.
Nu när jag ändå kommit en bra bit på vägen m Rye, men fortfarande har mycket kvar att jobba på, måste jag även se till att hänga med själv; utvecklas.
Det sista jag vill är att svika min häst.

Men som pappa sa idag, och han slog huvudet på spiken:
"Det är bara lite skit bakom spakarna"
Jag måste rensa bort den skiten, haha. För värre än så är det inte. I alla fall inbillar jag mig själv det! :)

Häromdagen var Syrran med mig i skolan på ungdomsledarkursen.
Läraren sade: "Är man hård mot sig själv så tänk om du skulle behandla andra lika illa som du behandlar dig själv. För det gör ni ju inte."
Ämnet var det här med prestationsångest och stress bland annat.
Syrran vände sig mot mig och flinade: "Tänk Lollo vilken elak människa du skulle vara om du behandlade andra såsom du behandlar dig själv!"
Sorgligt, men sant. Jag kunde inte låta bli att skratta åt det. Men det är värt att tänka på.

;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tja!

Ni som läser denna blogg och är intresserad av sport o spel, kika gärna in på min blogg.

Ha en bra dag!

2009-11-01 @ 14:18:30
URL: http://spelens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0