Senaste häst-veckan

Senaste veckans ridning.

Måndag Först var det instruktörslära och jag red Sune som tyckte jag var oerhört besvärlig som krävde saker av honom. På kvällen var det Pay and Jump tillsammans med Rye, vi hoppade 110cm, sex stycken hinder med två nerslag. Han kändes fin i alla fall <3

 

Tisdag Jag och Linn red ut, Linn på Fatima och jag på Rye. Det var kolsvart ute men vi satte på reflexer och en dåligt fungerande pannlampa. Hästarna var duktiga. Vi red upp till kyrkan förbi kyrkogården och skolan, sedan travade och galopperade vi längs Göta Kanal, gick över ett övergångsställe och sedan hem genom skogen.

 

Onsdag Först blev det en välbehövlig dressyr träning för Malin tillsammans med Rye. Han var jätteduktig. Vi tränade bakdelsvändningar o Malin körde hårt med oss. På eftermiddagen longerade jag Pärlan som skötte sig bra.

 

Torsdag På förmiddagen var det unghästlära och då red vi först ut i skogen. Jag satt på ridskolehästen Starlight som var jättesöt. Sedan fick jag rida 2,5 åringen O´Diablo på flisbanan. Idag galopperade vi också och Diablo är en söt häst han med :) Ett missförstånd blev det där jag höll på att åka av (haha klantig som man är) men allt gick bra. Gick en promenad med Rye på kvällen.

 

Fredag Imorgon vilar Rye, men kanske blir det lite nötande på Phoebe.

Lördag Lucia träning på Phoebe, sedan tänkte jag rida markarbete på  Rye.

 

Söndag Tävling, sista omgången av allsvenskan tillsammans med Rye :)

 

Hmm jag spånar vidare. Känner mig inte speciellt begåvad just nu men det enda att göra åt saken är att träna ännu mer. En smart sak som Tusse sagt som jag bär med mig är:

"Man är ingen duktig ryttare när man tycker att man kan allt, en duktig ryttare blir man när man inser vad man har kvar att lära sig."

Jag vet vad jag har kvar att lära mig, vilket måste vara positivt  :)  Men ack, så lätt det var när man som 12-åring bara kände sig BÄST hahaha...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0