Hästtjej med noll koll!

Haha.. aa så det kan gå ibland. Som t. ex i tisdags.

Jag skulle precis åka från skolan till stallet. Bilen startar, backar ut från parkeringen och sedan dör den. Vill inte starta, alls.

Efter samtal med pappa (har svaren på livets alla gåtor, i varje fall alla tekniska gåtor) och klasskompisar som inte hade några startkablar (ingen av oss skulle heller våga sätta startkablarna i alla fall) och försök att rulla igång bilen (gick inte trots det stora antalet hästtjejer varav en motorkunnig hästtjej) så gick jag, Maja och Cissi upp till lantbruksskolans lärarrum i jakt på startkablar.

Trodde att jag skulle möta ett par hjälpsamma och händiga lärare men nej, de var väldigt skeptiska och sa: det är bara att rulla igång bilen. Har ni redan gjort det? Jamen ni vet att växeln ska vara i och ni ska försöka starta bilen. Har ni dragit ur handbromsen? Äh gå in o prata med Per. Han heter snälle Per; snälle snygge Per.
Efter mycket om och men samt under protester följde Per med ut till parkeringen. Han krävde att jag skulle tvätta hans bil om han fick igång min. Jag undrade om han ens ville det när han skulle se hur min ser ut, sedan frågade jag om det gick bra att jag använde spolspilta och hästschampo. Det gick bra.

Följande kommentarer fälldes den närmaste timmen, vaktmästare och motorkunniga elever blev involverade i min bil:

-Den här är bara att köra till skroten direkt.
-Vad har den gått för något? (Hästtjejer som vi är svarade Maja lätt fälttävlan)
-Har du bensin i?
-Har du haft radion på för länge? Jaså radion var stulen.
-Silvertejp också, var det inte den här bilen som är med i "Svensson Svensson" Filmen? (sa ju att min bil är kändis)

Till slut hittade de felet, en säkring hade gått och jag kunde köra vidare med min älskade bil <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0