Ambition eller idiot-förklaring?

Det är ANDRA gången det händer mig.
Jag går ut genom ytterdörren och vet att jag inte behöver nyckeln för att låsa - det är bara att dra igen dörren.
Jag drar igen dörren. I samma ögonblick som den smäller igen inser jag att min nyckelknippa är kvar på insidan av det låsta huset.
Tillsammans med min bilnyckel. Bilen startar inte utan nyckel.

När detta hände mig idag var klockan fem på eftermiddagen och det var kolsvart ute. Hon som jag bor hos var inte hemma ännu och jag hade ingen lust att ringa o stressa henne genom att fråga var hon var någonstans.
Jag skulle till stallet för att pyssla med Rye och göra hinkarna. Jag gick till stallet, igenom den mörka skogen..

När jag gick där på vägen kunde jag inte ens se handen framför mig  och det var knäpptyst.

Är jag ambitiös nu eller bara idiot-förklarad? tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0