En massa Ridning

Jaha här kommer rapport om senaste hästveckan..


Måndag: 2 dressyrpass för Eva, först på Phoebe. Vi övade inför dressyrtävlingen o Fibbo var såååå vacker. Det kanske kan bli en dressyrponny av hopponnyn oxå! Sedan red jag Rye o d gick helt ok.

Tisdag: Gick en promenad m Rye o Oliver i skogen. Det är svårt att ha samma kommandon till både häst o hund..

Onsdag:
Började morgonen med dressyrlektion för Carina på Solna. Jag red Ohyra och idag var vi inte alls sams. Jag red utan spö för att träna inför dressyrtävlingen. När Ohara inte tog skänkeln dunkade jag till och Ohara blev väldigt arg o ville slänga av mig. Bådade gott inför dressyrtävlingen....
Hoppade sedan Phoebe för Lisen här hemma. Vilka fina språng vi avslutade lektionen med! Finaste Phoebe får mig att rida noggrannt.
Därefter var det hopplektion för Lisen på Rye, där fick jag mig en aha-upplevelse.. Vilket flyt vi fick när jag plötsligt sänkte handen! Nu visste jag hur jag skulle rida på hopptävlingen.

Torsdag: Tävlade klubbdressyr på Solna, program LB:1. Lottningen gjorde att jag fick Ohara (yippie!).  Programmet gick över förväntan, Ohara var en ambitiös ferrari och gjorde mig till dressyrryttare. Det blev ett par missar men slutade bra i alla fall, trots att det inte blev pris.

Åkte sedan hem o skrittade ut på Rye tillsammans m Linnéa o Charlie. Red också ut m Phoebe i skogen.

Fredag:´Lite markarbete för Eva med Rajjan. Han var lydig o vi skötte oss bra.

Lördag: Dressyrtävling på Grana m Phoebe! Vi startade Phoebes första LC:1. Ett par missar plus att Phoebe var skeptisk mot domartornet. Jag var supernöjd och resultatet av rundan ledde inte till placering men var bra i alla fall.

Söndag: Regional hopptävling i Botkyrka med Rajjan!! Vår bästa runda på hela våren, med bra flyt. Vi slutade på en andraplats vilket ledde till vår första placering på regional tävling! Jag kan knappt tro det var sant.

Måndag Strömsholm med ridprover och allt vad det innebär. Gick trots allt inte så illa, mindre missar här och där men jag vet inte hur det slutar..  Det märker vi snart!


PRISUTDELNING!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du har fullt upp med dina hästar du! Det verkar ju funka riktigt bra! Glad jag blir för din och pollarnas skull! Söta de är!



Massa kramar!! :)

2009-05-26 @ 18:30:34
URL: http://sunning.blogg.se/
Postat av: Lina

Grattis till placeringen!!!!

Jag har köpt en ny häst nu ^^

c&feature=channelpage" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=slJE0Rhtfc&feature=channelpage

Så har inte bara Flora =D

Uppdatera mera! =D

2009-06-10 @ 00:15:41
URL: http://florahilda.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0