Älvdalen!

Nu har vi kommit hem från Älvdalens meeting i hoppning. Nästan sex timmar tar det att åka dit m hästsläp. Alla tre hästarna var med, jag mamma o syster samt jojjo, hennes pappa, therese,hundarna gordon & lordi och hästen  x-file såklart! På fredagen kom också kaka o hennes kille upp med hunden puma :)

TEAM GRANA GOES DALARNA TURNÈ 2009 :)

X-File fick två unghästrosetter på fem starter under helgen.
Phoebe skadade sig i transporten  o kunde inte tävla under helgen, men startade en klass under söndagen med kaka. De utgick då Phoebe inte kändes 100%.
Ulmus gick det ganska bra med men han var inte i sitt esse.

Jag och Rye startade tre klasser under helgen och han har aldrig känts bättre! Vilken skillnad jämfört med för två månader sedan! Rye bjuder och hjälper till på híndren o tar väldigt fina språng!
Fredag 100cm: Dubbelnolla med bästa tiden, vi fick en blågul rosett och vårt första vinnartäcke!
Lördag 110cm: Felfri grund men tappade lite tempo i omhoppningen. Våra snäva svängar straffades med två rivningar.. Vi hamnade prrecis utanför placering...
Lördag 115cm: Jag var orolig att Rajjan skulle ha tröttnat på tävling o lägga va inne på banan men han visade ingen tendens till det! En rivning i grundomgången´, våran debut på 115cm ;)
Söndag 110cm: Jag skulle ha startat men lät syrran göra det istället så hon skulle få avsluta meetinget med en bra runda. De skötte sig jättebra och jag var så stolt!!! men det blev en miss på muren så de slutade på 6 fel.

Rajjan!
Du känns på topp just nu!
Sadeln är det inget krux med.
Bettet fungerar jättebra! (Rider min 177cm häst på silikonbett...)
Vi har hittat en ridstil som funkar för oss båda (Jag lättar på handen innan hindret istället för att behålla stödet o d trivs Rye med)
Vi har hittat ett flyt och en kommunikation, jag bara njuter!

Rye, du ska ha en guld eloge för den här helgen! Tack!



Bilder kommer snart

Kommentarer
Postat av: Lina

GRATTIS =D

2009-07-06 @ 12:44:11
URL: http://sockerstjarna.rular.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0