Ironi

I Afrika och tusen andra platser i världen kämpar människorna med att få mat för dagen. Att vara stor och kraftig i kroppsbyggnad betyder att man är rik och har råd med mat.
I Sverige har vi tillgång till mat från hela världen. Ändå svälter folk sig själva, till och med spyr upp maten för att undvika att bli tjock. Vi har heller inte möjlighet till att äta upp all vår mat, så den blir dålig och slängs i soptunnan. I bästa fall tar någon hemlös reda på vår överblivna mat.
Det finns till och med "vanliga svensson familjer i USA" som sparar pengar på sina matkostnader. De tar rätt på mat i soptunnor. Halväten kyckling som någon slängt, ett päron som är dåligt i ett hörn. Jo det är sant och jag ville kräkas när jag såg det på TV, även om maten ser ok ut så står jag inte ut med tanken.

By the way, mamma fyllde år i går så jag med familj och kusiner åt på restaurangen där jag jobbar. Jättegod mat, alla åt tre-rätters. Vi hade jätteroligt, Roberto var pratglad och trevlig, restaurangen var full på folk (bara turister). Roberto talade om för min familj hur stolt han var över sin lärling, hahaha. Han sa att han skulle fixa sommarjobb åt syrran. Då får han någon att skrika på och jaga med piskan. =)
Mamma fick en extra cheesecake som köket bjöd på, med ett ljus uppepå, jättegulligt! Då ställde sig jag o min familj, kusiner, Nettan o Peter upp o sjöng för mamma. Hahah vi hade roligt. '
Jag snackade med dom i köket och de sa att idag var det jättemycket folk bara för att jag var där. Jag svarade jag vet det är för att jag tog med alla mina kompisar hahahaha.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad hemskt det låter att leta mat i soptunnan.. men det är ju billigare och bra för miljön, men usch alltså.. skulle kännas nedvärderande att göra det.

2009-01-22 @ 08:01:50
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0