Globetrotters

Japps så har mina föräldrar dragit iväg ännu en gång!
Början på januari: mamma o pappa åker till Holland o köper kaniner.
Början på februari: pappa åker till Gotland o spelar schack.
Mitten av februari: M & P åker till England via Danmark, Tyskland och Holland för att köpa hästtransport.
Slutet av februari: syskonen o päronen samt 2 kompisar åker till Las Canarias för solsemester.

...och lilla lollo stannar hemma i sitt Stockholm.

Skönt och underbart va att vara utan familjen? "Ha så trevligt utan oss!" Lugnt? Ja. Men... :
- Är ni hungriga får ni köpa mat själva. Ta bilen o storhandla. (Mina mynt i plånboken är slut så jag blir illa tvungen att släpa korgar i butiken)
- Se till att din bror matar djuren, går m hunden o går och lägger sig. (Syrran kmr på honom med att han tillbringat natten i data stolen)
- Fryser ni så elda i värmepannan (jag försöker få pappa att förklara över tele hur pannan fungerar, vilket urartar i frustrationsutbrott)
- Har ni tur så har vi inte glömt betala räkningarna (annars lär TV:n gå förlorad)

Hur löser jag då dessa situationer?
MAT: vi är stammisar hos pizzerian med hemkörning. Vi ber honom skicka en räkning och "de vet var vår brevlåda bor" så det är lugnt.
BROR: om han inte sätter fart att jobba bums så ger jag bort hans x box till någon skitunge på stan, hotar jag honom. Han slår tillbaka med att han kommer göra detsamma med min häst o jag säger lycka till, du är ju rädd för honom.
VÄRMEPANNA: tändvätska är världens bästa uppfinning, speciellt när man vet hur den öppnas. Jag luktar rök, inte cigarettrök utan snarare skogsbrand.
TV: Japp Ninni sitter på fjärrkontrollen.

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har flyttat blogg nu =D

2009-02-19 @ 13:43:12
URL: http://sofiesecuador.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0