What a week

Just nu är jag ruskigt trött. Hade prov igår om hästens matsmältningssystem samt så fick jag rida en långtradare på unghästlektionen som är som en ångvält att rida: efter 30min dressyr på denna var jag helt SLUT!

Idag var det svårt att få Ryes koncentrationsförmåga att fungera på dressyren och jag bröt ihop; hur frustrerande som helst även om man aldrig ska blanda ridning med frustration. På eftermiddagen tog jag två skolhästar o red två dressyrpass till: Kunde avsluta min dag bra till sist. Därmed är jag helt utpumpad nu.
Inget är Ryes fel, men det är svårt att få till bra ridning på honom. En häst som andra tycker är tråkig att rida blir jag tacksam till att sitta på; den är så okomplicerad!!
Men min häst är och förblir the one and only, så det så!

I söndags var det GLOBEN! Tillsammans m syrran o mamma såg vi först hoppningen och Roffes uppvisning! Han är helt klart en ridförebild, han rider så beslutsamt och som sagt rider han häst efter häst på hög nivå och av hög klass. Sedan blev det shopping;

- Guld glitter spö (hehe)

- Tävlingsschabrak, gråblå m guldkant o "Ri-Tachie" inbroderat

- Stallskor m stålhätta

- Vintertäcke m hals till Rye

- Pannlampa

- Böcker

Sedan blev det kvälls showen, de bästa var ändå kvinnan m sina getter o fårhundar o häst; wow! Och Pignon med sina hästar som har utvecklat en så otrolig kommunikation.

 

Nu bli det sova. Imorgon är det fredag, helg och stalljour! Helgen får spenderas med vänner, hästar och Rye ;)


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, visst är det imponerande hur den människan kan kommunicera med honom. Equipage gjorde en intervju med honom för två år sedan och hon som gjorde intervjun sa att han var magisk och mitt under intervjun kunde en häst komma hälsandes :)

2009-12-03 @ 22:58:24
URL: http://equipage.se/annas_blogg_sida1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0