Jag tänker tillbaka

Min fina Rye
Jag tänker tillbaka på hur allt var från första början
Rajjan som var kantig och vinglig
Gnisslade tänder konstant
Var oerhört stressad
Försökte ta sig över travbommarna i galopp genom att hoppa studs över dem
Gå i form fanns inte på kartan
Trava gick inte över huvud taget
Vi kravlade oss över 80cm
Så orolig att bli lämnad ensam
Lång o smal hals utan muskler
Och alla som såg oss höjde på ögonbrynen och tänkte:
"Hur ska detta sluta?"

Men jag såg den hästen jag trodde du skulle bli
Jag såg en vacker drömhäst som kunde bli hur bra som helst.
Nu är han ínte kantig längre och kan gå rakt fram
Gnisslandet har slutat och det gör snart hackandet också
Han börjar bli trygg i sig själv
Travbommar är piece of cake nu
Vi börjar hitta oss fram i dressyren
110cm känns inte högt längre, Rye kan hoppa berg
Vi börjar hitta ett samspel
Nu ser Rye ut som en välmusklad tävlingshäst i toppform

Och bäst av allt..
... vi har bara börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0