Lollo ler

Idag red jag dressyr i ridhuset. Trimmade till Rajjans långa man så nu e den kortkort. Öronen och svansen ansades oxå. Red med mitt enda rena schabrak för tillfället, sponsorschabraket jag vann i Rosersberg. Det är vitt med Hööks inbroderat i stora bokstäver. Snobbigt att rida runt med det hemma kanske men jag vet inte när jag ska använda det. Himla fint och lyxigt är schabraket då det är extra tjockt!

Plus just nu: Att Rye och jag är på väg uppåt. Hubertusen i lördags gick KANON (jag har världens bästa häst), Dressyren börjar likna något, lektion för Björn nästa vecka. Nu tränar vi hoppning på 110cm banor, känner oss riktigt kaxiga efter placeringen i Botkyrka. Hopptävling igen om 2 veckor! Solna FRK har nu anmält ett lag till allsvenskan nästa höst där jag o Rajjan tänker vara med och fajtas. Dessutom satsar jag på att ta fälttävlans kort på Rye i vår, vill starta fälttävlan nästa sommar samt debutera dressyr så snart som möjligt. Hoppas min häst fortsätter vara frisk och fräsch. <3

Minus just nu: dressyren är inte klockren. Börjar fundera på om ett annat träns och bett passar Rye bättre, speciellt efter det Gun sa om att han kan fixa runt med sin mun precis som han vill nu. Men, tänker jag, han känns ruskigt fin. Hmm.. Jag vill förbättra min sits både i hoppningen och dressyren. Ett annat minus är att alla datum och dagar krockar...

Önskelistan just nu:
- Träns från Hööks 499kr. Äntligen ett lyxigt träns i strl X Full!!! Det har ett jätteläckert strasspannband med en massa stenar, vadderad nackstycke och nosgrimma med en padd på nosgrimmans spänne. Dessutom kostar inte tränset mer än 500kr.
- Stövlar från Din Sko. Älska hösten då det är då stövelmodet kommer fram!! Jag älskar alla dessa ursnygga stövlar! So little time, so many boots...
- Pyjamas. Min pyjamas består snart av tygtrasor. Måste hitta en ny mysig pyjamas att bosätta mig i.
- Gummistövlar. Vill ha ett par gummistövlar att bo i, helst med såna där super mysiga sockor man kan köpa till själva gummistövlarna.
- Utlands semester med drinkar, festande, god mat och vänner, strand och soool.!!!

Kommentarer
Postat av: sofie

Tjooo tjejen! Dags att uppdatera nu vettdu =) Häng med i svängarna vettja! ;)

<3

2008-10-24 @ 22:11:13
URL: http://asnan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du har blivit utmanad! Nu måste du skriva något i din blogg!!!Gå in på min blogg för mer info :P

Allt bra i Sverige??

KRAMAR I MASSOR

ps Förväntar mig att du utmanar Åsnan...

2008-10-30 @ 00:11:05
URL: http://sunning.blogg.se/
Postat av: Sofie

hellow tjejen! Kom och kolla in mina söta flum-bilder på oss! :D

2008-11-02 @ 21:02:59
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0