Mitt i ett äventyr

Jag är sååååå trött på min familj just nu.. Jag orkar verkligen inte. Vad gör jag dom?? Jo, jag är gnällig, sur och trött hela tiden säger de. Därför har de rätt mobba, irritera och ignorera mig. Tack så mycket. Ni tar min energi.

Red Rajjan idag. Min dåliga energi går ut över honom och det får mig att må ännu sämre. Efter mycket om och men så gick Rye som en klocka. Det är då jag känner att kanske, kanske kan jag det här med ridning. Snart i alla fall. Jag siktar mot högre höjder. Rajjan, jag räcker dig min hand. Följer du med mig?
Ska på hoppträning med Phoebe snart. Vår lilla stolthet. Jag har anmält mig till en klubbhoppning nästa helg med Phoebe och jag hoppas det blir av. Men vad gör jag om de ringer och vill att jag ska jobba då??? Mamma skulle bara säga att jaja vi fixar så någon annan får rida Phoebe. Men hallå!!! Jag vill! Jag har tränat inför det här de senaste veckorna! Och i vår kanske jag inte alls har möjlighet att tävla Phoebe. "Jamen du har ju Rajjan.." Usch att jag alltid hamnar i sådana här situationer..

Nej nu räcker det. Jag vill iväg på äventyr och ta med mig Rajjan. Vi ska åka och jobba hos en hoppryttare i sommar. Där jag kan utvecklas och skaffa erfarenhet. Men jag kanske blir väldigt ensam där och jobbet kanske visar sig vara helfel. Det bryr jag mig inte om. Jag kan väl inte känna mig mer ensam än vad jag gör nu?
hihi syrran och ulmus i somras på avesta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0