EMO vadå?

Sitter nu här o ska ta fram skolböckerna igen.. Skola är så tråkigt, ridning såå mycket roligare.
Mina ben är döda just nu och jag har förjävliga ridsår, men dagens portion ridning var absolut toppen! Först en dressyr/hopplektion på Solna och jag fick rida fina lilla Fanta. En häst som inte är en speciellt vacker häst men jag älskar hennes attityd, hon är väldigt klok och ställer upp för sin ryttare. Men hon är inte jätteutbildad efter ett liv sopm avelssto och trots det gör hon sitt bästa efter sin förmåga. Fanta är en härlig häst. När vi hoppade idag la hon i sin motor och jag kunde ha ett stadigt stöd både i hand och med skänkel. Härligt!!! Hon tyckte hoppning var roligt.

Kom sedan hem och red ut två timmar med Linnea och Charlie och syrran med Ulmus(stavas med ett L inte två som jag sagt tidigare..) hakade på. Det blev mycket ridning som vanligt och Rye var underbar och bjöd framåt. Finaste lilla hästen. Som sagt, jag älskar att rida och möjligheten att sitta på fantastiska hästar gör det inte sämre.

Nu till ämnet EMOs. Igår kom min pappa och frågade mig vad en EMO är (gulligt av honom, eller hur? ^^). Hans definition var "en sådan där som klär sig i sådana där kläder", alltså typ punkare. Jag sade att det inte riktigt stämde utan min bild av en EMO är någon med självmordstankar som skär sig i armarna för uppmärksamhet och är allmänt emotional. Ja typ nåt sånt.
Idag talade jag med min kära syster om detta som ansåg att både pappa och jag hade FEL!!! Hon tycker att EMOs ofta felaktigt kopplas ihop med japansk rock för att de ser likadana ut i sin klädsel men de e inte samma sak. "Man är inte EMO" förklarade min syster. "EMO är en musikstil."

Så nu undrar jag, vad tycker du som läser det här? Vad är en EMO? Finns det ens en definition av detta som ofta används som "skällsord" mot någon??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0