"Lever jag?"

Vissa dagar vill man bara gå och lägga sig igen och låtsas att man aldrig vaknade upp. När allt börjar fel så måste det väl sluta fel??
Idag är det påskafton. Troligen den lyckligaste dagen på året för många men för mig var den.. kaotisk. Började med att jag försov mig i morse när jag hade morgonfodring ihop med syrran i stora stallet. Paniiik! Streesss! Skynda! LINDA! PAPPA! Var fan är dom???!!
Till sist löste sig allt i alla fall. Mötte Linnea utanför stallet.
Lollo: *mummel morr grrrrr*
Linnea: Heej, har du lust att rida ut en sväng..?
Lollo: Den här dagen är förstörd!! Jag försov mig i morse och ska nog gå in och bara varva ner ett tag..
Linnea: Jaa, det låter nog bra. Du ser alldeles förstörd ut!

Efter en påskfrukost med familjen, typisk svensk oharmonisk frukost om jag får beskriva den själv, var det dags att lunchfodra alla pållar och sedan vidare till Riala för Påsklunch med släkten.
Haha, min morfar är rolig. Han äälskar tekniska prylar och skaffar jämt nya prylar, utan att ha en aning om hur de fungerar eller vad de används till. Det första han gjorde när vi kom hem till dem idag var att beordra min syster om hur man ser bilder i fotoalbumet på hans nya mobil, eller mormors nya mobil som ligger i morfars ficka..?
Sedan hade morfar en ny "bordsklocka" som sa vilket väder det var med datum och tid osv. Datumet hade morfar, efter tre intensiva dagar, lyckats ställa in. Fantastiskt! Nu fick min kära syster hjälpa morfar ställa in tiden. Efter tre intensiva minuter så hade de lyckats ställa in rätt tid och dag. Det var då mamma frågade om inte morfar skulle ställa in klockan på sommartid eftersom det ändå bara var en vecka kvar tills det var dags. Morfars ansiktsuttryck: NOOO när de äntligen lyckats få till hans klocka, skulle de börja om... Hahaha...

Kom hem vid tjugo över sex och försvann ut till stallet. Fixat till Fiffi och Rye, ridit Fiffi och gjort i ordning Rye, transport och utrustning för tävlingen imorgon. Kom in igen kl. 23.30... Då var jag klar i stallet.
Ska sticka nu, måste upp tidigt imorgon och måste fixa fram kläder innan jag går och lägger mig. SWEET DREAMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0