Kleggigt

Usch det här vädret är inget bra:
- Jag tappar julkänslan
- Alla kläder och utrustning blir skitigt
- Ju mer man gör rent desto skitigare blir det
- Pållens hovar blir förstörda och alldeles för mjuka
- Översvämning
- Jag glömmer köpa julklappar

Jag är sur på mig själv vilket gör mig deppig. Alla säger att jag har för höga krav på mig själv och att jag inte behöver prestera hela tiden. Men så här är det: när jag rider vill jag få igenom mina hjälper och få hästen att acceptera mig. När det här inte fungerar blir jag förtvivlad och min värld går under. Ett enda sånt här ridpass gör att jag bryter ihop. Dagsform snackar folk om, hos hästen ochj mig. MEN HALLÅ! Jag måste lära mig att rida ur vilken dagsformen än är! Ska jag åka på tävling bara för att inse att vi har en dålig dag så det är bara att åka hem igen? Nej jag ger inte upp. Det är ingen annan än mig själv som sätter kraven. Det handlar inte om att jag ska visa och bevisa för andra utan att jag ska bevisa för mig själv att jag klarar det. Vad vill jag? Bli bra på att rida, tävla och rida massa olika hästar.
Fysiska förutsättningar hos hästen respektive ryttaren? Nej det handlar inte om det utan om anpassning och att känna av.

Det verkar som att jag ska söka till hippologutbildningen hösten -08. Detta innebär:
- Jag ska skriva en meritlista samt skicka betyg och referenser till skolan under våren.
- Jag ska rida upp för en A- eller B-tränare i hoppning respektive dressyr. Alltså två av mina egna tränare.
- Antagningsprov på Flyinge eller Strömsholm som består av sex delar:
  - Dressyrlektion där man under halva tiden byter häst, får lite instruktioner och sedan ska göra en värdering av ridpasset.
  - Hopplektion som går till på samma sätt som dressyren.
  - Visa upp en häst för hand.
  - Teori prov om hästar.
  - Fystest där man springer ett par kilometer.
  - Antagningsintervju om ens mål och ambitioner.

Spännande..


Kommentarer
Postat av: Sanna

Kör på stenhårt och ge inte upp! du är en envis och seg en, utnyttja det och gör det till en positiv kraft! JAG TROR PÅ DIG!

hippolog, vad kunde annars passa dig bättre??

KRAMAR och SNÖBOLLAR

Sanna

2008-12-17 @ 00:14:40
URL: http://sunning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0