Julfeeling

noll julstämning just nu.. Allt är pyntat o klart, äter mat som hör julen till, och har nästan alla klappar klara. Men det finns ingen snö :/ besvikelse!! Jag skyller på klimatförändringarna.

Det finns ett tv-program som riktigt påverkar mig.. Blir ALLTID arg när jag sett det, insider på tv3. De gjorde senast ett repotage om hemlösas ställning i samhället och visst är det hemskt att knappt ha någonstans att ta vägen under jul. Men det som upprörde mig var att Insider under de senaste veckorna följt en 18-årig, hemlös och nybliven, ensamstående mamma. Jag kan inte påstå att jag är sympatisk med henne.

Den här tjejen har en son som är några månader gammal. Tjejens pappa is no where to be seen, tjejens mamma ingår i någon amerikansk sekt med sjuka idéer, därför har tjejen sagt upp kontakten med sin mamma. Hon har ingenstans att ta vägen och har därmed kontaktat kommunen. Enligt henne är det deras skyldighet att skaffa henne ett boende. Men ingenting har hänt utan den här tjejen och hennes son har tillbringat veckor på ett hotellrum vilket kostat kommunen tusentals kronor.
Ja jobbigt tjejen som varken pluggar eller jobbar. Men svara mig då hur HON KAN HA RÅD att varje vecka under tv-sändningarna ha nya kläder på sig, kanada gås jacka när de filmar henne på stan, massa smycken massa smink och värsta barnvagnen. Ja stackars liten. Byt ut jackan mot en billigare så har du nog råd att betala din egen middag. Och stackare som måste fira jul på ett hotell. Det kanske passar bättre med en möglig husvagn?

Ja jag säger så här: Vill du få boende fixat av kommunen så skaffa dig en unge.

Kommentarer
Postat av: Sofie

God Jul! =D

2008-12-24 @ 08:37:15
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0