Där jag jobbar ibland

Haha jo jag trivs på restaurangen. Här är lite väl valda repliker från tiden jag jobbat där. (Juni -08 fram till nu och in i -09)

Har ni gjort en tomat av mig??   Alvaro, när en tomat med näsa fått glasögon.
Alla svenskar gillar Kalle Anka   Rogelio i diskussion om svensk jul.
Nästa gång tar jag med piskan    Roberto försöker lära mig allt om restauranger och servering
Är det här en italiensk restaurang?   En av gästerna frågar.
Vet du var Stampen ligger?   En uppsminkad kille i kort kjol under pride veckan frågar mig.
Lägg aldrig ut bestick utan servett! Skulle du lägga på en häst sadel utan vojlock!?    Alvaro
Kan du....  make some... koffe?   Rogelio övar sina språk kunskaper.
Sorry I have to ask you. Because in several restaurants when I have ordered coffee they ask me if I would like some extra coffee. Is it for free?   Amerikansk turist är inte van vid påtår.
Hahhahahah .. I want that swedish spirit..    En italienare vid sitt fjärde besök på restaurangen på en vecka, som älskar Skåne Akvavit. (Hur det nu stavas)
Jag tycker ni ska byta ut Kalle Anka mot Simpsons   Byron om svensk jul.
Säg inte att "det är lugnt idag" för du vet vad som händer då!!    Susanna, vi är vidskepliga i restaurangen :)



:)

Kommentarer
Postat av: sofie

glad you liked it! Men lollo, det var ju SVAMPEN han frågade efter, inte stampen xD Tihi...

2008-12-25 @ 18:03:17
URL: http://asnan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0