Ett liv fyllt av....

Idag, Lördag:

06.15: Stiger upp, kliver in i badrummet, käkar sedan frukost framför tv:n. Ser ett program om en gubbe med sin utställningshund (dvärgspets, tik, valp) Skrattar högt för mig själv över hur nördigt det ser ut med gubben och hans pytte hund.
07.00: Morgonfodrar hästarna, ryktar och fixar i ordning Rye. Beundrar min fina häst. Byter täcken på Pekka och Fibbo.
08.00: Lastar Rye. Jag och mamma åker mot Solna.
08.40: Skrittar Rye i skogen, han är urlastad och redo för hopplektion. Fint väder!
09.00: Hopplektion ihop med Sara/Afrodite, Camilla/Dallas, Fatima/Enya och Ellinor/OHara. Lektion gick dåååligt, den sämsta på evigheters evigheter. Rye gnisslade tänder hela lektionen, spänd häst, spänd ryttare. Han hoppade bra men ja... Björn visste inte vad han skulle säga. Haha. Ska man skratta eller gråta?
10.38: Hemma igen. Lastar ur Rye och tar ut honom i hagen.
11.00: Åker tillbaka till Solna. Denna gång är syrran och Carro med i bilen.
11.30: Fika i cafeterian med gänget. För min del blev det dfanta och morotskaka plus godis.
12.20: Går en promenad med Fiffi i skogen. Vi knallar upp på berget med utsikt över vattnet och Stockholm Skyline.  
13.00: Ser på när Linda rider lektion på Charlie.
13.40: Lämnar Solna efter att Syrran tagit hand om Charlie. Jag och mamma frågade Josefine om hon sökte medryttarhäst.
13.50: Följer motorvägen på väg mot Linköping, med bullar, dricka och mackor från Statoil besöket.
15.20: I bilen, inser att det är en vecka kvar till dressyrtävlingen med Phoebe. Måste träna!
16.00: Framme vid stallet i Linköping. Träffar Bellman för första gången. Provrider och pratar med hans ägare. En fin häst.
18.00: Lämnar Linköping.
18.20: McDonalds! Våran räddning. Jag, syrran och Carro kom fram till att det var en väldigt fin donken restaurang. Haha.
20.20: Hemma igen. Går raka vägen ut till stallet och mockar och fixar till Rajjan.
21.10: Fixar klart i stallet. Släcker.
21.51: Skriver nu klart min blogg. Har kollat på det vi filmade idag på Bellman tillsammans med mamma och pappa. Ska sova snart, ska upp vid sex imorgon typ. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0